• مجله کارنو

طراحی رویت مکانیکال

نرم افزار رویت امروزه در پروژه های ساختمانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است . از این رو ما در این شرکت به دنبال آنیم که با مدلسازی جزییات مختلف تاسیسات یک ساختمان در جهت پیش برد هر چه بهتر روند پروژه در طول اجرای تاسیسات ساختمان به شما بهترین خدمات را برسانیم.

همچنین با توجه به افزایش هزینه های مربوط به هرگونه خطا های احتمالی در حین اجرا و دوباره کاری هایی که محتمل هستند در روند اجرای ملزومات تاسیساتی یک پروژه رخ بدهد، این شرکت برآن است تا با استفاده از این نرم افزار قوی در زمینه مدلسازی تاسیسات ساختمانی و هم چنین بررسی هرگونه تداخلات با سایر المان های تاسیساتی و بخش معماری، هزینه های پروژه را کاهش بدهد.

با استفاد از نرم افزار رویت MEP  ما قادر خواهیم بود متره ی اقلام تاسیسات مکانیکی را به تفکیک دیسیپلین های مختلف ارائه کرده ، تا به وضوح مقدار مصرف و  هزینه های اولیه  خرید ملزومات تاسیساتی مشخص گردد.

معرفی نرم افزار Revit mep

رویت مپ یک نرم افزار مدلسازی اطلاعات ساختمانی است که به طور ویژه برای مدلسازی تاسیسات مکانیکی پروژه های ساختمانی اعم از تجاری ، اداری ، بیمارستانی ، مسکونی و … کاربرد دارد.

واژه MEP مخفف سه کلمه Mechanical, electrical, and plumbing به معنی مکانیکی، الکتریکی و لوله کشی است.

در یک معنای کامل تر، واژه Mechanical به بخش تاسیسات مکانیکی ، واژه electrical به بخش تاسیسات الکتریکی و برق و واژه plumbing به فرآیند لوله کشی یک ساختمان اشاره دارد.

طراحی اصولی MEP یکی از مهمترین بخش های تکمیل یک پروژه ساختمانی است به این دلیل که تاسیسات قلب تپنده یک ساختمان است.

در بخش تاسیسات مکانیکی طراحی و انتخاب سیستم های سرمایشی و گرمایشی، کانال کشی و لوله کشی های یک ساختمان را شامل و بخش الکتریکی آن تمامی سیستم ها و تاسیسات الکتریکی و روشنایی یک ساختمان را در بر می گیرد.

کاربرد نرم افزار Revit mep

نرم افزار revit mep که بخش الکتریکال و مکانیکال نرم افزار رویت را در بر می گیرد،.

 مهندسین این شرکت جهت سهولت در اجرای تاسیسات مکانیکی پروژه های ساختمانی و بهبود فرآیند طراحی در کوتاهترین زمان ممکن با استفاده از نرم افزار رویت، میزان تلفات انرژی را به حداقل و بازدهی را به حداکثر میزان خود می رساند. از Revit MEP می توان در راستای توسعه مدل های BIM استفاده و دقت و بازدهی پروژه را افزایش داد.

 Revit MEP به ساده سازی فرآیند طراحی و مدلسازی کمک می کند و سبب می شود تا کارفرما و مدیر پروژه تصمیمات بهتری را جهت پیشبرد سریع تر و ایده آل تر پروژه اتخاذ کنند. رویت مپ سبب کاهش مدت زمان پروژه و افزایش کیفیت آن می گردد. حالا که متوجه شدید کاربرد نرم افزار رویت مپ چیست ، بد نیست تا با ویژگی و مزایای استفاده از آن در جزئیات اجرای یک پروژه نیز آشنا شوید.

طراحی رویت آسا کارنو

قابلیت ها و مزایای نرم افزار رویت مپ چیست ؟